Stoppa mobbningen





Mobbning är en handling som oftast ger en men för livet.
Jag har pratat med många som blev mobbade i skolan, men som också bär det med sig senare i livet.

Jag själv bär med  mig lite av mobbningen i skolan, vilket har gjort att jag nu för tiden har svårt att lita på nya människor, man öppnar sig inte för mycket, man visar knappt vem man är, p.g.a att man är rädd att bli sårad, precis som i skolan.
Detta gör mig till en komplicerad person att lära känna, vilket är väldigt synd, för så var jag inte alls förr i tiden.
Men jag har sökt hjälp, mina nära och kära finns där och stöttar mig i vått och torrt, vilket gör att jag redan nu känner mig lite tuffare för nya utmaningar. Men jag är inte helt återställd, det är en lång bit kvar, men jag vet att för varje litet steg jag tar så hjälper jag mig själv, för det är det hjälpen går ut på, att jag ska må bra igen, och släppa saker som hände förr, och fokusera på vad framtiden har att ge istället.

Jag är tacksam för hjälpen jag får, och vill i gengäld hjälpa andra som inte mår bra, för jag vill inte att andra ska bära med sig negativa saker från skoltiden, jag vill att alla ska få chansen att må bra och trivas i sin skola.

Så hjälp oss att sprida vår organisation Våga Bara Vara, vi vill ta steget att hjälpa andra och få dom känna sig trygg i deras skola, vågar ni ta det steget med oss?

// Jessie


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0